Към края на годината всички започват в равносметките за свършеното през последните 12 месеца. В корпоративния свят фирмите пресмятат колко повече са спечелили, кой е бил най-продаваният им продукт или кои нови клиенти са привлекли. Често обаче е необходимо да бъде направена равносметка и на неуспехите през годината.
„Бизнес инсайдър“ реши да погледне нещата именно от тази страна и да публикува най-големите провали в технологичната сфера за 2014 г. А ето и най-неуспешните продукти, които се класират на първите пет места:
5.Clinkle – компанията за мобилни разплащания фигурира в тази класация за втора поредна година. Тяхното приложение за плащане през мобилни устройства не пожъна този успех, който се очакваше. Анализатори посочват, че продуктът има функциите на обикновена предплатена дебитна карта и за това не е успял да привлече вниманието на потребителите.
Снимка: Clinkle.com
4.Смартчасовниците на Samsung – Корейската компания пусна на пазара своите умни часовници, но потребителите не проявиха особен интерес за тях. Това може би нямаше да е толкова голям проблем за компанията, ако продажбите на смартфоните й вървяха добре. Уви обаче, технологичният производител отчете спад на печалбата си от 60 на сто.
Снимка: Samsung.com
3.Приложението Slingshot на Facebook – това е едно от приложенията, които социалната мрежа пусна през тази година. То позволява на потребителите да правят снимки в своето ежедневие, които да преработват след това през различни филтри и да ги разпращат на приятелите си. Първоначалната идея беше Slingshot да се превърне в алтернатива на Snapchat. Недомислицата с приложението е, че потребителите на Facebook, които вече имат снимка от свой приятел, трябва първо да изпратят свое изображение на човека и чак след това могат да отворят полученото от него.
Снимка: Google Play
2.Candy Crush – годината за създателите на компютърната игра Candy Crush - King Digital Entertainment, беше истинска катастрофа. Акциите на компанията падната до 19 долара на фондовата борса, след като първоначално обявената им цена беше в размер на 22,50 долара. Стойността на ценните книжа продължава да пада и сега те се търгуват за 17 долара. Фирмата вече започна да връща пари на акционери с обратно изкупуване.
Снимка: Getty Images/Guliver
1.Смартфонът на Amazon – експерти в сферата на технологиите посочиха, че пускането на Fire Phone на пазара е големият провал на 2014 г. Производителят Amazon изгуби 170 млн. долара заради непродадени смартфони. Специалистите смятат, че причината за неуспеха на Fire Phone е неговата прекалена.... обикновеност. Те са на мнение, че продуктът не се отличава с нищо от конкурентните си.
Снимка: Amazon