Поне 10 административни електронни услуги трябва да са заработили през март месец следващата година. Това заяви вицепремиерът по икономическото развитие Даниела Бобева на кръгла маса за развитието на аутсорсинг индустрията.
По думите й по този начин ще се прекрати практиката хората да разнасят документи, които администрацията сама може да си извлече от държавните сървъри. Като пример тя даде подаването на документи за лична карта. Вицепремиерът уточни, че хората няма да е нужно да носят актовете си за раждане, а администрацията на МВР ще може по електронен път да получава необходимите данни от общините.
Бобева отчете, че в следващия програмен период за електронно управление са осигурени 140 млн. евро от европейските програми.
Вицпремиерът посочи, че се предвижда в обща платформа да бъдат вкарани 30 регистъра. Целта е по този начин да се подобрят комплексните услуги, които да бъдат електронизирани. Също така ще бъдат създадени и комплексни центрове за административно обслужване на гражданите. По думите й вече се водят разговори с кмета на Шумен и областния управител на региона в тази насока.
Бобева коментира още, че през последните четири години приходите от аутсорсинг бележат ръст от 60%. по думите й това е една от малкото индустрии у нас, които бележат ръст в условията на криза.
В сектора също така работят 22 000 българи, които са висококвалифицирани, припомни още Бобева. По думите й чуждите инвеститори избират България заради добрата данъчна среда, а правителството продължава да работи за привличането на нови компании у нас, информира 3e-news.
При разговора си с представители на бранша вицепремиерът поиска конкретни идеи, които могат да бъдат включени в програмата за реиндустриализация на страната, която правителството подготвя. В момента се обсъждат вариантите за тази програма на правителствено ниво, като непрекъснато се получават предложения от най-различни организации за това какво да включва документът, каза още Бобева.
Тя призова фирмите от сектора да кандидатства за финансиране пред Националния фонд за иновации, в който тази година за различни проекти са отпуснати 20 млн. лева.
„Можем да помислим и за вариант за подкрепа и предекспортно застраховане на продуктите ви по линия на Българската банка за развитие“, обясни Бобева.
Другият вариант е да се създаде някакъв специален финансов продукт в подкрепа на start up фирмите.
Аусорсинг фирмите могат да получат подкрепа от държавата и по линия на сертификатите за инвеститори, както и могат да поискат да държавата да им помогне в изграждането на инфраструктурата до тях.
Бобева също така припомни, че фирмите могат да инвестират в места с по-висока безработица, като за целта държавата ще им приспадне част от данъците, които плащат. Компаниите от своя страна се жалваха на вицепремиерът, че не могат да се възползват от възможностите за финансиране по оперативните програми на ЕС. От друга страна правителството смята да отпусне средства в помощ на аутсорсинг фирмите при представянето им на международни изложения. Средствата ще са в подкрепа на бизнеса за участието му в такива форуми и ще са по линия на Изпълнителната агенция за малки и средни предприятия, обясни и Красин Димитров, заместник-министър в икономическото ведомство.