През изминалата година най-много потребители са се оплакали от туристически пътувания, от мобилните оператори и от сключени промоционални договори. Това заяви Богомил Николов от "Активни потребители".
Той уточни, че за разлика от минали години, по празниците е имало по-малко оплаквания от некачествени храни или такива с изтекъл срок на годност.
Експертът припомни, че бяха приети промени в Закона за електронните съобщения, с които всеки потребител може да се откаже от договор с мобилен оператор в рамките на седем дни от неговото сключване. "Това е много хубаво ново право и се надявам то да ограничи измамите особено с пенсионери и възрастни хора, на които им пробутваха двугодишни договори, за които те трябва да плащат кажи-речи половината си пенсия", коментира Николов.
Вторият случай е когато купуваме стоката от разстояние – дали онлайн, по каталог или чрез телефонна поръчка, имаме правото да я върнем в рамките на седем работни дни, стига да го направим грамотно, да имаме документ за обратна разписка.
Друга подобна възможност е когато сключваме договор за тайм-шеринг. Той не е много популярен в България но все пак имаме право в 14-дневен срок да се
откажем от такъв договор, обясни още ескпертът, цитиран от Dariknews.bg.
Николов отчете, че вече има някои търговски вериги в България, които вече имат собствена търговска политика и дават срокове, в които потребителят може да върне дадена стока.
Николов посъветва да не се пазарува импулсивно.