За поредна година Interbrand публикува класацията си на най-скъпите брандове в световен мащаб.
На първо място се нареди Coca-Cola, чиято стойност се увеличава с 3% през последната година и вече достига 68,73 млрд. долара.
Второто място се държи от IBM. Стойността на тази търговска марка се увеличава с 2% спрямо миналата година до 60,21 млрд. долара.
Третото място се държи от Microsoft, оценена на 56,65 млрд. долара (понижение от 4%).
В челната десетка се нареждат пет компании от областта на технологиите - на пето място е Nokia (стойност 34,87 млрд. долара).
Google заема седма позиция със стойност 31,98 млрд. долара, а Intel е на предпоследното девето място. Брандът на компанията се оценява на 30,64 млрд. долара.
Google записва и един от най-впечатляващите ръстове спрямо предходната година - стойността на марката се увеличава с 25%.
С 10 на сто пък се увеличава стойността на GE (класирана на 4-то място) и вече достига 47,78 млрд. долара.
10 от най-скъпите марки в класацията са на компании, регистрирани в САЩ. Единствените изключения са регистрираната във Финландия Nokia и японската Toyota (класирана на 8-мо място).
В класацията няма промяна в първите пет места спрямо миналата година, показват още данните на Interbrand.