Наложеният платеж вече не е най-предпочитан при онлайн покупките

12.12.2017 | 14:20
по статията работи: econ.bg
„Българите показват нарастващо предпочитание към електронните разплащания и тази тенденция ще се задълбочава в бъдеще“, казва Красимира Райчева, мениджър на Visa за България
Наложеният платеж вече не е най-предпочитан при онлайн покупките
Снимка: под лиценза на creative commons

Двадесет и шест процента от българите плащат с дебитна карта за своите онлайн покупки, показва ново проучване по поръчка на Visa. В сравнение с 2016 г. това е стабилен ръст от 8 процентни пункта, като българските потребители продължават да припознават ползите от електронните разплащания. Нещо повече, проучването отбелязва 3 процентни пункта спад в популярността на разплащанията на място при доставка, което в момента е предпочитано от 38% от анкетираните (в сравнение с 41% за 2016 г.). Близо 20% от респондентите биха отказали покупка, ако търговецът не приема електронно разплащане. 

“Предколедният сезон си остава периодът, в който се правят най-много онлайн покупки. Но по-голямата част от хората вече не свързват онлайн пазаруването само с определен период от годинатa. Това ни показва, че онлайн пазаруването все повече се превръща в част от ежедневните покупки на българите и ние приветстваме това развитие на потребителското поведение. За първи път от три години насам по-голям брой хора заплащат по електронен път, отколкото в брой. Българите показват нарастващо предпочитание към електронните разплащания и очакваме тази тенденция да се задържи“, каза Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.

Проучването показва няколко стабилни тенденции без промяна за последната година – най-често българските потребители предпочитат да пазаруват в интернет дрехи и обувки (64%), техника (39%), почивки (42%) и книги (21%). Oт друга страна, проучването установява две категории, които отбелязват забележителен ръст в разплащането онлайн – битови услуги (14% - с 3 процентни пункта повече от 2016 г.) и самолетни билети (22% - със 7 процентни пункта повече от 2016 г.).  

Онлайн покупките се правят най-често в български електронни магазини (42%), големи международни търговци (23%), други международни онлайн магазини (18%) и уеб сайтове за колективно пазаруване (18%). Най-важните критерии за българските купувачи, когато правят своите покупки онлайн, са безплатната доставка (67%), богатият избор на категории продукти (54%), наличието на сертифицираща система (52%), опциите за плащане онлайн (36%) и възможностите за закупуване на ваучери за намаление (30%). 

Когато става дума за честота на електронни разплащания, 10% от българите пазаруват онлайн няколко пъти седмично, което е стабилно увеличение от 3 процентни пункта в сравнение с миналата година. Четиридесет и един процента правят онлайн покупки няколко пъти месечно, докато 21% го правят само веднъж месечно. Двадесет и шест процента от българите предпочитат да плащат онлайн с дебитна карта, а 7% използват кредитна карта. Това, което потребителите оценяват високо, са удобството (99%), пестенето на време (98%) и улеснението (98%) при онлайн разплащанията, както и че няма нужда от физическо присъствие в търговския обект (98%), възможността да се случва навсякъде и по всяко време (98%) и лесното проследяване на личните финанси (89%).

През 2017 г. онлайн разплащанията по няколко пъти в месеца са еднакво популярни сред мъжете (42%) и жените (41%).  Българските мъже предпочитат да пазаруват онлайн техника (66%), почивки (43%) и дрехи (31%), докато жените правят покупки в интернет предимно на облекло (57%), почивки (42%), самолетни билети (20%) и козметични продукти (20%).   

Онлайн пазаруването се практикува от милиони Visa картодържатели всеки ден. Широката подкрепа от страна на търговците на дребно, банките и финансови институции, заедно с потребителския апетит за по-бързо, по-удобно и сигурно пазаруване, е двигателят зад този подем в електронната търговия. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...