С 12 процента са намалели пътуващите в градския транспорт в София за последните осем години, въпреки увеличаващото се население, сочат междинните данни от преброяването на пътниците, извършено от Центъра за градска мобилност. Спадът е само за наземния транспорт, докато пътникопотокът в метрото се е увеличил с 318 процента, заради удължаването на първия лъч от "Обеля" до "Младост", информира Българската телеграфна агенция.
За последните осем години с 22 процента са намалели пътуващите в автобусния транспорт, с 23 процента - в трамваите, но от Центъра за градска мобилност отчитат, че причина за спада на пътуващите е и честите промени в маршрутите им заради строителството на метрото. Най-малко е намалението на пътуващите в тролейбусния транспорт - със седем процента, но и това си има обяснение, тъй като голяма част от линиите минават през централната градска част, където динамиката качващи-слизащи е по-голяма, отколкото в периферията на града.
Предварителните резултати сочат още, че съществува голяма разлика на пътуващите в различните часове от денонощието - сутрешният пик е изключително силен, през дневните часове превозните средства са слабо натоварени, а следобедно-вечерният пик е по-слаб от този сутринта.
Специалистите отчитат в сравнение с преди осем години намаляване на пътуващите по някой основни линии в "Младост". Наполовина са намалели пътуващите по 76-а, 88-а и 305-а автобусни линии в сравнение с 2002 година. Подобно намаление се наблюдава и в "Дружба", като най-силно то е изразено при пътникопотока по 604-а автобусна линия.
Данните от преброяването сочат, че ежедневно 792-те превозни средства в градския транспорт - трамваи, тролейбуси, автобуси и метро возят общо 1,6 млн. души, което е с 12 процента по-малко от 2002 година. В същото време населението в София се увеличава, което според Центъра за градска мобилност води до извода, че това става за сметка на увеличения автомобилен поток, информира Dariknews.bg.