Базираната в Германия хотелска верига "Уърлдхотелс", която обединява над 500 индивидуални обекти по света, проучва българския пазар и вече води конкретни разговори с комплекси в София, съобщи Роберт
ван дер Грааф, който отговаря за развитие на бизнеса в региона, цитиран от в. "Дневник". Веригата има интерес както към България, така и към другите страни от Централна и Източна Европа.
Търговските ни отдели отчитат повишаване на търсенето в страните от целия регион, каза Роберт ван дер Грааф, обяснявайки интереса на компанията към България.
През последните години с развитието на бизнес средата, в България стъпиха голяма част от чуждестранните вериги. Повечето от тях обаче предлагат собствен мениджмънт. Все още на пазара липсват
компаниите, които се развиват на принципа на франчайзинга.
Веригата "Уърлдхотелс" работи на принципа на франчайзинга и обединява предимно градски хотели. По информация на мениджъра й за региона компанията засега има интерес към София и проучва възможностите
за навлизане както във вече готови обекти, така и в такива, които в момента се строят. "Уърлдхотелс" очаква да има първия си обект в България до края на следващата година, каза също Роберт ван дер
Грааф. Той не пожела да каже с кои хотели точно води разговори.
"Уърлдхотелс" има интерес в България към хотели в категорията от три до пет звезди. Хотелите е необходимо да имат около 50 стаи. Веригата осигурява достъп до специална резервационна система и до
различни маркетинг услуги и инструменти. За да се включват във веригата, хотелите трябва да отговарят на определени условия. Освен това те заплащат годишна такса и бюджет според приходите си.
Хотелите в "Уърлдхотелс" са разделени в три категории - делукс, първа класа и комфорт. Луксозният клас хотели обединява 170 обекта във високата категория, които предлагат първокласни услуги и
настаняване. Групата с най-голям брой хотели - 230, е "първа класа". Общо 80 обекта има в колекцията "комфорт", която е насочена към хората, които често пътуват и търсят настаняване на средна цена.