Не е ясно кога стартира изграждането на втори и трети лот на АМ "Тракия"

14.08.2008 | 14:20
по статията работи: Петър Чернев
Две наши фирми отговарят на условията за строеж на отсечка от магистралата
Не е ясно кога стартира изграждането на втори и трети лот на АМ "Тракия"

Министерство на транспорта е направило опит да елиминира участието на български фирми в изграждането на първата от трите отсечки от магистрала „Тракия” чрез поставяне на ненужно високи условия. Това коментира за Дарик радио Иван Бойков, председател на Българската строителна камара.

От Министерството на транспорта признаха, че наистина първоначално изискванията към фирмите са били твърде високи и не са давали възможност на български компании да отговорят на условията. Същевременно министърът на транспорта Петър Мутафчиев е провел консултации с повечето фирми от сектора и техните браншови организации и е постигнат компромис по условията.

По думите на Иван Бойков, след проговори са договорени по-ниски условия, на които отговарят две български фирми. Правителството е осигурило 40 млн. лв. за процедурите по обявяване, а необходимите средства за изграждане на трите лота от АМ „Тракия” възлизат на 600-700 млн. лв. и все още не са осигурени.

Първоначално поставените условия към фирмите, които искат да се включат в изграждането на магистрала „Тракия”, са били изключително тежки и нито една българска фирма не ги е покривала, коментира Бойков.

"Бяха заложени искания от типа: два обекта над 30 млн. лв. тип магистрала, завършени от 2003 година досега и по 100 млн. лв. на година инвестиции в магистрали. България не е правила такива инвестиции, така че никой не можеше да покрие в България такъв тип дейност.Това беше явна провокация от страна на администрацията", каза още председателят на Българската строителна камара.

След разговори с Национална агенция „Пътна инфраструктура” са били договорени нови условия. Те предвиждат фирмите да имат построен поне 1 обект със стойност над 30 млн. лв. и да имат най-малко 200 млн. лева оборот от градеж и ремонт на подобни обекти за изминалите 2 години. "При тези изисквания влизат две големи български фирми – "Холдинг Пътища" с "Мостстрой", заедно с "Пътища – Пловдив" и "Трейс Груп", каза Бойков.

По думите му все още не е ясно кога ще стартира изграждането на втори и трети лот на магистрала „Тракия”.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 26.11   1335 г. – Провежда се първата среща на Вишеградската тройка – между кралете на Полша, Унгария и Чехия, на която се формира Антихабсбургски съюз. 1394 г....