Заложените в бюджета за догодина пари видимо са по-малко, но това е защото вече е изграден вторият лъч на метрото. Това обясни в интервю за програма "Хоризонт" кметът на София Йорданка Фандъкова. Започва изграждане на отсечката, свързваща "Цариградско шосе" с летището. Хората от квартал "Дружба" след две години ще имат гарантиран достъп до подземната железница, увери столичният градоначалник.
Няма да се увеличават местни данъци и такси и няма да има промяна в районирането на София. Това стана ясно още вчера при представянето на проектобюджета. Според цифрите бюджетът за другата година е 1,214 млрд. лева, а за тази е 1,274 млрд. лева. Разликата идва от факта, че вторият метродиаметър на метрото вече е завършен, става ясно от информацията на телевизия "Европа".
Фандъкова заяви, че не бива софиянци да бъдат товарени допълнително по време на криза. Административните разходи обаче ще бъдат свити.
Предвидените собствени приходи са 526 млн. лв., а за тази година те са 523.8 млн. лв. От тях данъчните приходи са 229.6 млн. лв., а неданъчни - 296.4 млн. лв. За капиталовата програма са предвидени 493 млн. лв., а от държавата общината очаква трансфери от 283 млн. лв., пише в. "Сега".
В капиталовата програма не са включени и вече подадените проекти като купуване на нови трамваи, автобуси, тролейбуси и метровлакове. Акцентът в бюджета за догодина е изграждане на инфраструктура, подчерта Йорданка Фандъкова. Друг приоритет за столичната управа е реформа в градския транспорт.
Според Фандъкова най-големият и най-бавно решимият проблем за София са бездомните кучета. Не става дума толкова за пари, колкото за време, а, освен това, трябва да има програма и за цялата страна, за да не се появяват от цялата страна в София изоставени кучета. Кметът увери, че няма да има криза с боклука. "Имаме ясен план за действие", увери тя и се оргументира с факта, че са заложени повече пари за чистотата на града.
"Новата бюджетна рамка не се различава от предишната", коментира пред БНР новия бюджет Желю Бойчев, председател на групата на общинските съветници от БСП и член на
постоянната комисия по бюджет и финанси в СОС. "Големият въпрос е колко ефективно се изразходват средствата. Има възможност за акумулиране на собствени приходи. Доколко
ефективно се използва този ресурс и доколко обектите в капиталното строителство са подредени по приоритети - това е въпросът", каза още той.
"Даваме 27-28 милиона за поддържане на уличната мрежа. Те са крайно недостатъчни. Ще видим какви обекти са включени в заема от 100 милиона", заяви Бойчев.
По думите му 500 милиона лв. са предвидени за капиталови разходи, като миналата година са били 600 милиона лева. "Трябва да има сериозен разговор. Трета година залагаме завода за боклук, а там
няма нито един изразходван лев. Има 80 милиона неразплатени средства в транспорта", каза ощe.