Министърът на държавната администрация и административната реформа Николай Василев инспектира днес системата за управление на административното обслужване на чакащи клиенти в офиса на агенцията в
града. Въвеждането на системата се реализира по проект на Министерството на държавната администрация и административната реформа, в който са включени общо 26 офиса на НАП, 12 офиса на дирекция
„Документи за самоличност” към МВР и 1 офис на КАТ.
Системите за обслужване на чакащи клиенти съдържат клиентски терминал, оборудван с уред за издаване на билети; екрани на всяко гише; комбиниран екран, разположен на мястото за изчакване.
В създадената зона за клиенти са монтирани устройства, които информират потребителите за предлаганите услуги, за времето за чакане и обслужване, насочват към съответното гише. Заявката на желаната
услуга става чрез натискане на съответния бутон, като клиентът получава билет с пореден номер и допълнителна информация за средно време на изчакване, брой чакащи клиенти и др.
Системата е полезна и за ръководителите на съответните администрации, предоставяйки статистическа информация, важна при взимането на решения за подобряване на организацията на работа като: време за
обслужване, брой обслужвани клиенти, интензивност и пиково време за обслужване и др. Системата извежда и информация за предоставянето на услуги за всяко работно място и дава предупреждение за
достигане на критични точки на функционалност, което дава възможност за бърза реакция – отваряне на допълнителни гишета за обслужване, удължаване на работното време и пр.
В НАП -Пазарджик има 36 973 фирми с активна регистрация. От тях 23 271 са еднолични търговци, 6 393 са граждани, упражняващи свободни професии и селскостопански производители и 7 247 са
регистрираните юридически лица. Фирмите, регистрирани по ДДС са 3 629. Териториалната дирекция обслужва общо над 100 000 клиенти от Пазарджик и областта, съобщиха от МДААР.