България ще има ТОЛ система. Аз съм поел ангажимент в краткосрочен план в моите приоритети. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков в парламента.
С подадените вече шест оферти има движение напред. Има и три жалби подадени в законоустановения срок и се очаква Комисия за защита на конкуренцията /КЗК/ да се произнесе и ще се продължи с разглеждането на офертите, обясни Нанков.
След произнасянето на КЗК ще бъде назначена комисия. Ако не е в полза на МРРБ произнасянето на КЗК, ще се съобразим отново. Една от участващите в обществената поръчка компании е подала и жалба заради краткия срок, който, според Нанков, не е никак кратък.
Нанков коментира и решението на ВАС от 27 март. Част от мотивите на съда са откровено "шеканиране", което на правен език означава обжалване не заради обективни причини, а заради самото обжалване, обясни той.
Нанков припомни, че в България е заложен такъв модел, че този, който веднъж е по-тежък и този, който изминава по-голямо разстояние, води до по-голяма амортизация на пътната мрежа и трябва да заплаща повече. Това е тежкотоварният трафик.
Нанков заяви от трибуната, че изграждането на нов автомагистрален или скоростен път между Русе и Велико Търново в най-добрия вариант може да започне в края на следващата година.
В отговор на въпрос от трима депутати той уточни, че това може да е факт при осигурено финансиране.
Министър Нанков подчерта, че предпочитанията са средствата да дойдат от повишените приходи, след въвеждането на електронни винетки за леките автомобили и тол такси за товарните. Към момента обаче има десет неуспешни опита да се избере изпълнител на проекта, като и последната поръчка е спряна от жалби в съда.
Николай Нанков посочи още, че е трудно да се ангажира със срокове, защото всички процедури са обжалваеми.