След като по-рано през месеца стана ясно, че Apple ще инвестира 1 милиард долара в китайската компания Didi Chixing, някои анализатори предположиха, че това далеч няма да е последната инвестиция на гиганта от Купертино в автомобилната индустрия. Подобна възглед се поддържа и от последните данни на анализаторите от Morgan Stanley Кейти Хюбърти и Адам Джонас, които разгледаха подробно данните за разходите на компанията за научни изследвания, в които станаха ясни сферите, в които Apple възнамерява да се развива.
Според Хюбърти и Джонас, технологичният гигант вече не просто инвестира много повече пари за електромобилни изследвания, отколкото в най-продавания си продукт iPhone, но разходите на компанията в сферата вече надхвърлят сумата на средствата, които 14-те най-големи автомобилни производителя взети заедно заделят за научна дейност – докато в периода 2013-2015 г. Apple са похарчили над 5 милиарда долара за изследвания в сферата на електромобилите, докато за същия период най-големите производители на електромобили са харчили средно около 192 милиона долара. Сред тези 14 обаче не попада Tesla, която е заделила 444 милиона долара през същия период.
За Хюбърти именно разходите за пазара на електромобили са основният двигател на покачването на средствата за инвестиции на технологичния гигант. „Скорошната инвестиция на Apple в Didi Chixing сигнализира, че компанията има интерес по-скоро в областта на споделеното пътуване, отколкото в поддържането на собствен автопарк – идея, която ще донесе постоянен поток от приходи, когато узрее“, посочва тя. „С инвестиции, които значително изпреварват останалите компании в отрасъла, очакваме Apple да завладее поне 16% от пазара на споделени пътувания, като този дял е сходен с дела им на пазара на смартфони днес“, допълни още Хюбърти.
Анализаторите допълват още, че предвид размера на пазара на споделено пътуване, който според Morgan Stanley се оценява на около 2,6 трилиона долара годишно, потенциалът за печалби на Apple е огромен. Според Хюбърти и Джонас приходите на компанията от Купертино могат да достигнат около 400 милиарда долара годишно или 16 долара за акция към 2030 г., което ще е значително повече от много от другите подразделения на компанията. Поастоящем продажбите на iPhone, които са най-големият източник на приходи за Apple, генерират приходи от 150 милиарда годишно.