Нова система за таксуване по пътищата - най-рано през 2017 г.

10.12.2011 | 13:12
по статията работи:
Между 5-7% от автомобилите у нас се движат без винетки
Нова система за таксуване по пътищата - най-рано през 2017 г.

Винетките са временно решение и до няколко години трябва да преминем на тол система. Това каза в предаването "Седмицата" на Дарик радио председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров. Работна група на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията трябва да избере консултант за тол системата. Обсъждате се няколко варианта.

Първият вариант са пропускателни пунктове и бариери, където се плаща такса за преминаване по съответната магистрала.

Вторият вариант е  т.нар. "телепас" - електронно устройство като винетка, само че вътре с чип, се залепва на предното стъкло и при преминаването на портална рамка се теглят пари.

Третият вариант е електронен тол през GPS система. Устройството постоянно изпраща сигнал и на база на изминатото разстояние в края на месеца или годината се плащат определените такси", обясни Лазаров.

Очаква се след две години тази система да заработи първо за транзитно преминаващите товарни превози. След това е локалният товарен трафик. Леките коли ще се оборудват с такива устройства последни. Най-рано през 2017 г. ще имаме нова система за таксуване по пътищата, предаде Dariknews.bg.

На въпрос дали с подобна система не е по-скъпа, Лазаров отговори отрицателно: „Това са базирани локални станции - центрове. Софтуерът, който ще управлява системата е малко по-усъвършенстван, но няма да бъде по-скъпо".

Лазаров посочи, че колите в България, които сега се движат без винетка, са между 5 и 7%: „Винетка се купува и заплаща само за пътища от републиканската пътна мрежа. Ако ползваме само уличната мрежа на големите градове, там стикер може да не купуваме. Но няма как да определим колко жители на столицата примерно ще тръгнат за провинцията и колко винетки ще се продадат".

Председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" изрази още позиция, че скоростта на магистралите трябва да се вдигне. „В България нашите магистрали са тесни, липсва ни скоростното платно реално. Противодействието бързи-бавни автомобили на магистралите е основен проблем. ТИР-овете например имат ограничение 90 км/ч. Едно изпреварване от тежък камион на друг и един автомобил, който ги застига, е реална предпоставка за пътно произшествие", обясни Лазаров.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...