Производителите на храни са измислили нов трик за заблуждаване на потребителите, са разказали от голяма търговска верига за в. „Стандарт“. Той опира до некоректното изписване на съдържащите се в продукта консерванти и подобрители.
Място на етикета намира пълното наименование на въпросната съставка. Производителите обаче често пропускат да изпишат съответната буквено-цифрова комбинация, започваща с латинската буква „E” (например химичният „код“ на калциевия формиат (Calcium Formate) е E238.
Причината за прилагането на тази хитрост е, че потребителите се ориентират за състава на избраната от тях стока именно по наличието на това отличително „Е“ и избягват храни с „много Е-та“. По този начин, при това съвсем законно, клиентът се заблуждава за реалния състав на продукта. Фирмите обаче не могат да бъдат санкционирани за тази практика, тъй като те на практика не нарушават изискванията за етикетиране на артикулите.
Съвместна проверка на Комисията за защита на потребителите (КЗП) в голям столичен магазин пък е показала, че търговците често посочват на регалите само цената за килограм на някои храни, без да изписват тази на конкретната опаковка. В случая това е установено за продажбата на кашкавал и месо.
Оказало се е още, че в магазина има и продукти, върху които не е посочен производителят, а само страната, откъдето е внесено съответното изделие. От КЗП призовават всички потребители да четат внимателно етикетите на стоките, които купуват, и да избират само проверени търговци, за да избегнат евентуални проблеми. Всеки потребител, който се почувства излъган, може да подаде сигнал и през почивните дни на сайта на органа (Kzp.bg) или на дежурния телефон.