Американската компания Facebook ще позволи на създателите на приложения да налагат абонаментни такси в допълнение към сега съществуващите еднократни заплащания при свалянето на игри и други
приложения от сайта на социалната мрежа, предаде AP.
На своя блог за разработчици компанията съобщи, че абонаментната функционалност ще стане достъпна през юли. Промените отварят нов поток от приходи за разработчиците както и за самия Facebook, които
ще прибират 30% от приходите.
Потребителите все още ще могат да правят плащания на и еднократна база. От Facebook предвижат и смяна на собствената си разплащателна система от кредити с местните валути на потребителите. Така в
САЩ разплащанията ще бъдат с долари, в ЕС – с евро, а в Япония – с йени.
Разплащанията за виртуални предмети, като чиповете за Zynga Poker са формирали близо 17% от приходите на Facebook за първото тримесечие на годината.
Припомняме, на 9 юни компанията пусна интернет магазин за приложения App Center за разпространяване на програми, ориентирани към работа в социалните мрежи.
На официалната си страница мрежата обяви стартирането на "Центъра за приложения", правейки първата си крачка към пазара на игрите.
От 8 юни, онлайн магазинът беше отворен единствено за американските потребители, като през следващите седмици постепенно се появява и в профилите на всеки един от всичките 901 милиона абонати на
мрежата.
В началото са предвидени 600 приложения, част от които са наскоро нашумялата игра Drow something, Pinterest, както и Ghosts of Mistwood.