Много от водачите на таксиметрови автомобили във Варна правят курсове с тарифа 0.59 ст. на километър. Тази цена представлява картелно споразумение между превозвачите и собствениците на централи. Това
заяви председателят на независимия транспортен синдикат “Авто 94" Димчо Иванов по време на днешния семинар на тема: "Таксиметрови превози – регулации и добри практики".
Националната федерация на таксиметровите водачи в България иска промени в Търговския закон, според които така наречените данъчно-задължени лица да се регистрират като превозвачи. Законът ще
бъде внесен от независимия депутат Петър Манолов.
Най-големият проблем в закона в момента е фактът, че общинските съвети решават колко таксита ще има в съотвения град и ги разпределят между превозвачите. Тази практика може да доведе до оставането на
много таксиметрови водачи на улицата. Това положение, както и терминът "превозвач", липсват в европейските директиви, заяви още Иванов.
Изпратено е искане до Комисията за защита на конкуренцията за въвеждане на твърда тарифа за всеки отделен град. От комисията са отговорили, че това е невъзможно, тъй като цените се определят от
свободно договаряне между купувача и клиента.
Във Финландия в момента се движат около 10 250 таксита. Това заяви Нели Низовски, зам.-председател на работна група “Таксита и коли под наем с водачи" към Международния съюз за автомобилни превози
ИРУ. 90% от тях карат на дизел и се очаква тази година да отчетат оборот от 750 млн. евро.
В такситата може да се возят максимално до 8 пътници, което отговаря на европейските директиви. Очаква се през следващата година броят на колите, които могат да превозват хора в неравностойно
положение, да бъде около 2000.
Таксиметровите автомобили във Финландия най-често са не по-стари от 3 години, само по-големите коли, които возят по осем пътници, могат да бъдат по-стари.