"Спестени са 110 млн. лв. за рехабилитацията на железопътната линия Пловдив - Бургас", съобщи вчера министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков. Това е
разликата между най-ниската оферта от първия търг и предложението на фирмата, която днес бе избрана за изпълнител. На първо място е класиран консорциумът „Джи Си Еф - Ск 13 - Трейс рейлинфра", а
цената за строителните дейности по цялото трасе е 316 968 850,42, обясни министър Цветков.
Александър Цветков подчерта, че проектът Пловдив - Бургас е от изключително голямо значение и с огромни ползи за обществото, защото е „част от т.нар. железопътна „Тракия", която трябва да се движи
паралелно с аутобана. След приключването на проекта ще се постигнат скорости от 130-160 км/ч при средни скорости в момента от около 80 км/ч, а времето за пътуване ще се намали с 1 час и 10 минути.
Ползите от това ще са големи, както за самите железници, така и за пътниците, съобщиха от МТИТС.
Търгът за Пловдив - Бургас бе прекратен в началото на тази година, защото всички оферти надвишаваха с около 30% индикативната му стойност от 366,45 млн. лв. Това принуди възложителят Национална компания „Железопътна инфраструктура" да повтори процедурата в максимално кратки срокове.
Проектът за рехабилитация на железопътната инфраструктура по участъците (позициите) на линията Пловдив - Бургас е разделен на обособени позиции, за които избраният изпълнител предложи следните цени:
- Позиция 1 - Рехабилитация на железопътната отсечка Михайлово - Калояновец, включително главните коловози в гарите Михайлово и Калояновец - 29 652 343,58 лв. без ДДС;
- Позиция 2 - Рехабилитация на железопътните отсечки Стара Загора - Ямбол и Завой - Зимница, включително главните коловози в гарите Стара Загора и Ямбол и всички гари и спирки между тях - 151 536 000,19 лв. без ДДС;
- Позиция 3 - Рехабилитация на железопътната отсечка Церковски - Карнобат, включително главните коловози в гара Церковски - 135 780 506,65 лв. без ДДС.
Поръчката обхваща проектиране на строителните работи и тяхното изпълнение за всяка обособена позиция. Проектът се финансира по Оперативна програма „Транспорт" от Кохезионния фонд на Европейския съюз.