Около 3 млрд. лв. са нужни на страната за пътна безопасност, обяви Николай Нанков

27.03.2018 | 16:40
по статията работи: econ.bg
Министърът заяви, че 8 хиляди километра от републиканската пътна мрежа и 12 хиляди километра от общинските пътища се нуждаят от спешна рехабилитация
Около 3 млрд. лв. са нужни на страната за пътна безопасност, обяви Николай Нанков
Снимка: Пресцентър на МРРБ

Европейската комисия обмисля създаването на единен фонд за пътна безопасност за периода 2020 - 2030 г. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по време на конференция на тема "Пътна безопасност: Нови технологии и добри световни и европейски практики", която е част от календара на българското председателство на Съвета на ЕС. Нуждите на България към момента се изчисляват на 3.3 млрд. лв. за строителство на инфраструктура за безопасност на движението - 2.6 млрд. лв. за съществуващи пътища и около 730 млн. лв. за предвидените за изграждане автомагистрали и скоростни пътища.

Министърът заяви, че 8 хиляди километра от републиканската пътна мрежа и 12 хиляди километра от общинските пътища се нуждаят от спешна рехабилитация. Същевременно пътният сектор и контролът по движение на пътищата остават недофинансирани. Преди седмица Нанков изрази мнение, че след въвеждане на тол-системата държавата ще може да ремонтира три-четири пъти повече пътища, като за до седем години могат да се обновят основно всички шосета в лошо състояние.

Всички участници във форума припомниха, че според европейската стратегия жертвите по пътищата трябва да намалеят с 50% до 2020 г. България е далеч от този процент въпреки спада на загиналите през последните години.

Нанков припомни, че години наред страната ни е лидер в черната статистика по жертви от катастрофи. "Факт е, че държавата в цялата си комплексност като институции и политики към пътната безопасност полага неимоверни усилия. Факт е и че по тази тема трябва да бъде ангажирано цялото ни общество - възпитание на нашите водачи, пешеходци и т.н. Но трябва да решим и проблема с недофинансирането в сектора "Пътна безопасност" като неразделен сегмент от сектора за движение по пътищата. Разбира се, тол-системата ще даде огромен ресурс, голяма част от който ще бъде насочен към безопасността по пътищата.

Подходът, който сме предприемали през последните 30 г., с кърпеж на дупки например, е практика, на която трябва да сложим край с оглед запазване както на нашите автомобили, така и със запазване на здравето на нашите граждани", обясни министърът.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 27.12   537 г. – В присъствието на император Юстиниан I тържествено е осветена новата църква Света София в Константинопол. 1703 г. – Подписан е Метуенския договор...