Омбудсманът съветва гражданите да подават жалби до "Топлофикация", но преди 1 март

08.02.2017 | 14:40
по статията работи: econ.bg
Тя съветва жалбите да бъдат подадени най-късно до 1 март, защото тогава запаметената информация се нулира
Омбудсманът съветва гражданите да подават жалби до "Топлофикация", но преди 1 март
Снимка: БГНЕС

Националният омбудсман Мая Манолова съветва гражданите, които са останали частично или напълно без парно и топла вода заради аварията на "Топлофикация София" от 5 февруари, да подадат жалба до дружеството с претендиране на неустойка.

"В жалбата изрично трябва да се поиска монополистът да извърши проверка на показанията от топломерите в абонатната станция и снемане на архивираната информация в паметта на уреда", обяснява Манолова, цитирана от пресцентъра й.

Тя съветва жалбите да бъдат подадени най-късно до 1 март, защото тогава запаметената информация се нулира. След получаването на исканетоот "Топлофикация" са длъжни да извършат проверка и съставят протокол в присъствието на жалбоподателя, отбелязва омбудсманът.

Освен това Манолова се е обърнала с писмо до служебния министър на енергетиката Николай Павлов, в което настоява за спешна проверка заради аварията на "Топлофикация", която "остави хиляди столичани на студено и без топла вода".

Общественият защитник настоява министерството да изпълни контролната си функция по Закона на енергетиката, за да защити гражданите, а виновните лица да понесат отговорност. Тя "препоръчва също да бъде направена ревизия на изпълнението на инвестиционната програма на дружеството, тъй като с темповете на монополиста за ремонт на съоръженията ще са нужни 1000 години". Манолова се аргументира с данните от изминалата година, когато са обновени едва 1.4 км от общо 1000 км тръбопроводи. 

В писмото си до енергийния министър омбудсманът поиска и спешна промяна в Наредбата за топлоснабдяването, така че сметките да отговарят на реално ползваната услуга.

По-рано през деня инженер Боян Паунов от "Топлофикация София" заяви пред "Нова телевизия", че според общите условия, когато по вина на продавача не се възстанови топлоподаването за повече от 48 часа, на клиентите следва да бъде възстановена стойността на недоставена топлинна енергия.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 19.11   461 г. – Либий Север е провъзгласен за римски император в Равена. 1493 г. – По време на втората си експедиция Христофор Колумб открива остров, който кръщава...