Броят на потребителите, които са закупили стоки онлайн, се е изравнил с този на пазаруващите във физическите магазини през уикенда на Деня на благодарността, сочат данните от изследване, проведено Националната търговска федерация (НТФ), цитирани от Reuters. Според данните основното заключение от тези резултати е нарастващото значение на електронната търговия в САЩ, както и в световен мащаб, посочват от НТФ.
Общият брой на пазарувалите в САЩ е надхвърлил 150 милиона души, показва анализът на търговията през уикенда и по време на черния петък в страната. Така броят на потребителите е по-висок, отколкото се очакваше предварително – при предишната си прогноза от НТФ изтъкнаха, че броят на пазаруващите ще е около 136 милиона души. Анализаторите изтъкнъха още, че очакват продажбите да нараснат с 3,7% на годишна база през ноември и декември. Така ръстът на търговията ще е по-нисък от миналогодишното покачване, когато тя нарасна с 4,1% спрямо 2013 г. Според президента и главен изпълнителен директор на федерацията Матю Шей, прогнозата за нарастването на разходите се основава на ниската безработица и продължаващия спад на цените на петрола.
Изследването е обхванало 4 281 потребители и показва, че средните разходи за покупки в периода между 26 и 29 ноември е бил 300 долара. Така в номинално изражение разходите на купувачите са спаднали с повече от 20% спрямо 2014 г. По време на миналогодишния черен петък потребителите са разходвали средно по 381 долара, въпреки че НТФ посочи, че методологията на изследването е претърпяла промени през тази година.
Причина за промяната на методологията е, че анализите на НТФ бяха критикувани през последните години. През 2014 г. данните на федерацията показаха, че средните разходи са спаднали с 6,4%, а общите разходи, реализирани през уикенда, са се понижили с 11% на годишна база, достигайки 50,9 милиарда долара. Тази година очакваните общи разходи не присъстват в изследването.