144 са административните структури в страната, които могат да обменят документи изцяло по електронен път към момента, съобщиха от Държавната агенция "Електронно управление" (ДАЕУ). Сред тях са 26 институции на централната администрация – министерства, агенции и държавни комисии, както и половината от областните администрации. Над 70 на сто от реалните участници в системата за електронен обмен на съобщения, поддържана от ДАЕУ, са общински администрации.
Съгласно плана за драстично намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса, до 1 ноември 2018 г. всички администрации и техните териториални структури трябва да преустановят напълно хартиения обмен на документи.
ДАЕУ публикува информация за реалните участници в електронния обмен на документи в раздел "Административна информация/Електронен обмен на документи" на сайта на електронното правителство. В същия раздел институциите могат да намерят необходимата документация и условията за присъединяване към системата за е-обмен на съобщения.
Администрациите, които не разполагат със собствени системи за документооборот, могат да използват системата за електронна препоръчана поща e-Delivery, като създадат еднократно свои профили в системата.