До края на 2012 г. Националната агенция за приходите (НАП) ще потърси по телефона 28 000 граждани, защото са закъснели да платят своите данъци или осигурителни вноски или са пропуснали да подадат декларация към приходната агенция. Това съобщиха от пресцентъра на НАП.
Гражданите ще получат обаждане от колцентъра на агенцията като част от програмата ѝ за събиране на просрочени задължения към държавната хазна. Целта на кампанията е максимален брой хора да подадат декларациите си или да платят дължимите данъчни и осигурителни вноски по собствена инициатива. Така ще се избегне налагането на обезпечителни мерки като запор на банкови сметки или заплати, възбрана на имоти и др., както и образуването на изпълнителни дела за принудителното събиране на дългове.
От НАП съветват всяка фирма или физическо лице да потърси контакт с агенцията възможно най-скоро след като установи, че има финансови затруднения и не може да плати данъците и осигуровките си. Законът дава право да се договори плащане на части или да се отложи внасянето на дължимите налози след представяне на обезпечение.
В рамките на първите шест месеца от 2012 г. в колцентъра на приходната агенция са постъпили 45 000 запитвания за декларирането и плащането на данъци. 35 000 души пък са звънели с въпроси, свързани с осигуряването.