От Sony Corporation възнамеряват да проведат широкомащабни промени в своите глобални производствени операции, което ще доведе до съкращаване на постоянните разходи и до намаляване на зависимостта на развлекателния бизнес на компанията от американските пазари.
Висши служители от управата на компанията за потребителска електроника и развлекателен бизнес трябва да одобрят плана на събранието и в Токио през идния месец.
Новината дойде на годишната търговска конференция в Париж, на която от Sony Corporation обявиха плановете си да предоставят нова on-line музикална услуга на потребителите на електронни и мобилни устройства. Тези намерения следват инициативата на Microsoft и Apple срещу заплахата от музикалното пиратство.
Преструктурирането представлява кулминационна точка в изразената през май решимост на компанията да повишат оперативните показатели от 4% на 10% през 2006.
Нобуиуки Идеи, председател и главен изпълнителен директор на Sony, нарече в четвъртък планът по преструктурирането "атакуваща и защитна" стратегия за ускоряването на трансформацията на компанията към модулна продукция в потребителската електроника и към по-голям дял на цифровата технология.
Г-н Идеи загатна, че планът предвижда използването на повече компоненти от евтини пазари като този на Китай, въпреки че 40% от продуктовата база на компанията остава в Япония. Висшите служители отказаха да коментират вероятните съкращения на работници и затваряния на заводи.
В четвъртък г-н Идеи постави по въпрос тазседмичното решение на NBC, разпространителното звено на General Electric, да започне ексклузивни разговори за придобиването на активите на развлекателния отдел на Френската Vivendi Universal в САЩ.
Председателят на Sony счита, че затрудненията, които Walt Disney изпитва в интегрирането на американската ABC подчертава проблемите настъпващи при сделките по сливане между разпространителни компании и групировки от типа на Vivendi's Universal Studios.
В Sony се очаква преструктурирането да доведе до съкращаване на разходите и до повишаване на оперативните показатели от 4 на 7 процента, плюс допълнителни 3% идващи от лансирането на продукти.
Въпреки слабото търсене и намаляващите печалби през първите две тримесечия, изпълнителните директори вярват, че дългосрочните перспективи за растеж са се подобрили в следствие на мерки от типа на преструктурирането на дъщерната компания на Sony - Aiwa, допълнителното финансиране на акционерното дружество за мобилни услуги Sony Ericsson и промените в предлаганите в САЩ музикални услуги. /ft.com