Продажбите на музика по интернет в Западна Европа ще нараснат значително и ще достигнат до 3.5 млрд. евро годишно през 2009 г., предаде Ройтерс, цитирайки изследване на американската компания за маркетингови проучвания "Форестър рисърч" (Forrester Research).
Най-големи продажби, или около 60%, се очаква да бъдат реализирани във Великобритания, Франция и Германия след пет години. В Южна Европа, и по-специално в Италия и Испания, които заемат 20% от пазара, също се очаква бум на продажбите.
Досега свалянето на музика онлайн в Европа беше доста по-непопулярно в сравнение със САЩ, но още до края на 2004 година ще започне покачване на продажбите, се казва още в доклада на американската компания. Основният двигател за това ще бъде стартирането на нови музикални сайтове в Западна Европа като iTunes Music Store на "Епъл" (Apple), "Кънект" (Connect) на "Сони" и "Напстер", които ще развият сектора и ще се насочат и към други райони на Стария континент.
Потребителите са все по-склонни да плащат повече за качествена лицензирана музика, отколкото да използват пиратски продукти. Друго предимство на легалните услуги е лесният начин, по който можеш да си набавиш желаното музикално парче.
В момента половината от музикалния онлайн пазар се генерира в резултат на покупките на младите хора между 16 и 24 години. В същото време по-възрастни потребители оценяват предимствата на лицензираните услуги и започват все повече да се възползват от тях.
В началото на седмицата "Епъл" обяви, че е продала над 5 млн. песни в Европа през сайта си iTunes Music Store, само десет седмици след отварянето на онлайн магазините в Германия, Великобритания и Франция. В световен мащаб продадените от "Епъл" музикални парчета за миналата година са над 100 млн. основно благодарение на силното търсене на пазара в САЩ. /Dnevnik Online