Трафикът от София до Солун доказва необходимостта от магистрала в този участък. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по време на подписването на договорите за проектиране, строителство и супервизия на автомагистрала „Струма“ - Лот 3.3.
По думите ѝ, от АМ "Струма" остават да бъдат изградени още около 62 километра.
„Това е целият Лот 3. Този ЛОТ е разделен на 3 основни подучастъка. Лот 3.1 започва от Благоевград, където следващите дни и седмици ще завърши строителството. Имаме и един подобект – тунелът на Железница. Следващият участък е Кресненското дефиле, а участъкът, за който договор сключваме днес, е от Сандански до Кресна“, каза Павлова.
Проектът на Лот 3.3 на АМ „Струма“ включва 9 мостови съоръжения и 2 големи пътни възела, съобщи Павлова.
Относно ол системата министърът посочи, че екип от Световната банка все още разработва финансовите модели за внедряване на системата у нас. Срокът им е края на октомври, а през ноември ще бъде предложен за разглеждане в Министерски съвет.
Що се отнася до леките автомобили, Павлова е на мнение, че трябва да се запази винетна система, като се коригират цените на самите стикери. Предвижда се обаче винетките да станат електронни, което ще улесни начина на заплащане.
„Идеята е да увеличим събираемостта. Така всяка една винетка ще бъде индивидуална, защото най-честото нарушение е една винетка да бъде използвана за два или повече автомобила. Така ще има справедливост, защото всеки ще плаща за това, което ползва“, категорична бе Павлова.
При тежките камиони пък цената на тол таксата се заплаща на база изминато разстояние.