Продажбите на смартфони в Китай, най-големият пазар за „умни“ мобилни устройства, за първи път отчетоха спад от повече от две години насам. Това сочат публикуваните днес данни на статистическата компания IDC.
Доставките на телефони в Китай са намалели с 4,3% за четвъртото тримесечие спрямо предходното – от 94,8 на 90,8 млн. Това е първият спад от второто тримесечие на 2011 г. насам.
Компаниите вече трябва да насочват усилията си не към продажбата на смартфони на потребители, които все още не притежават такива, а към убеждаването на съществуващите потребители да си купят новите модели мобилни устройства. Това посочва Мелиса Чау от IDC.
От статистическата компания казват, че въвеждането на бързоскоростна 4G мобилна мрежа в Китай ще насърчи закупуването на 4G-съвместими смартфони, което ще спомогне за постигане на нов ръст в продажбите.
Увеличението на пазара обаче все повече се търси в други развиващи се страни, тъй като конкуренцията в Китай е значително голяма. Китайските производители на смартфони като Lenovo, Huawei, ZTE и Xiaomi вече се борят за експанзия извън страната.