Въпросът, който си задаваме, когато чуем за нов бизнес или идея – независимо дали става въпрос за метод за произвеждане на електроенергия от възобновяеми енергийни източници, или за козметичен салон – е: „Какво е мащаб?“. Стартъпът е компания, която иска да расте бързо и много, да инвестира големи суми и да се превърне в доминиращ играч. Малкият онлайн бизнес иска да се разрасне в определени граници, да стане доходоносен и да обслужва клиентите си, посочват в своя статия от medium.com. И макар да изглежда контраинтиуитивно предприемачите да не си поставят колосални цели, понякога има смисъл да се стремят към по-умерен бизнес, защото:
1. Предприемачите могат да се фокусират върху простите неща
Така те строят нещо малко, без ясни лимити и граници. Няма натиск за добавяне на характеристики, което означава, че имат свободата да се фокусират върху малките детайли, които са от значение за бизнеса и за клиентите му. Създаването на продукти, които запазват опростеността си, е огромно предизвикателство, което надвишава силите на някои големи или растящи компании. Малките бизнеси нямат този проблем.
2. Хората са по-важни
Когато една фирма остане малка, тя може да разходва повече време за хората, които наистина са важни за бизнеса. Когато в нея има един или петима работещи, те ще са по-важни за нея, отколкото би бил един голям приток от новоназначени, чрез които компанията се опитва да поддържа темпа си на растеж висок. Малкият бизнес е свързан с хората.
3. Когато взаимоотношенията са лични, работата е по-лесна
Клиентите обичат да виждат личното отношение във всяка компания и във всеки един продукт. Това просто е невъзможно, когато предприемачът се убива от работа, опитвайки се да превърне фирмата си в „Голямата страшно яка компания“ ООД. Но е напълно осъществимо, когато той изгражда нещо малко. Мениджмънтът може да отдели време, за да гарантира, че клиентите получават по малко магия с всяка комуникация или поръчка.
4. „Малка“ не означава „бедна“
Поддържането на един продукт или компания малки не означава задължително, че предприемачите ще работят до пълно изтощение, само за да умрат бедни. Да, фирмата със сигурност ще произвежда по-малко. Но със сигурност е много по-лесно да се изгради компания за милион долара, отколкото компания за милиард. „Малък“ означава по-малко разходи и възможността всички приходи да се задържат в компанията или в джоба на мениджмънта ѝ.
5. Не е задължително една компания да остава малка завинаги
Ако предприемачът иска бизнесът му да се разрасне, той ще е в много по-добра позиция да осъществи тези си планове, започвайки от малка, успешна и доходоносна компания. Когато компанията вече е доходоносна, тя не просто ще е по-привлекателна за потенциалните инвеститори, но и дори може да е способна да финансира разрастването си със собствени средства. Освен това мениджмънтът ѝ вече ще разполага с огромно познание и опит, които могат да направят мащабирането дори още по-лесно.