PP Group Plc, втората по големина в света рекламна компания, отчете 45 %-тен ръст на печалбата си през първата половина, след като спечели клиенти, като Samsung Corp. и закупи Grey Global Group Inc.
Нетната печалба стигна по-високи стойности от 135,4 милиона паунда (244 милиона $), или 11.1 пенса за акция, от 93,1 милиона паунда, или 8 пенса отпреди година, съобщи днес базираната в Лондон WPP. Продажбите нараснаха до 2,47 милиарда паунда от 2,03 милиарда паунда.
WPP, която притежава рекламните агенции Young & Rubicam и Ogilvy & Mather, повиши печалбите си, след като работи за Samsung, Unilever и HSBC Bank Plc, като рекламиращите фирми увеличиха разходите си в целия свят през последните две години. Покупката на Grey през март доведе като клиент Procter & Gamble, най-голямата рекламираща компания. Grey прави реклами за марките Pantene, Zest и Pringles на Procter & Gamble.
Акциите на WPP се понижиха с 8.5 пенса, или 1,4 %, до 583 пенса, и се търгуваха за 590 пенса в 9:30 в Лондон.
Базираната в Ню Йорк Omnicom Group Inc., най-голямата в света компания, миналия месец обяви ръст на печалбата си за второто тримесечие от 9,6 % до 225,8 милиона. /Bloomberg