За периода януари-юни 2010 година общо на българския и външния пазар са реализирани 2 431 878 хектолитра бира. В сравнение със същия период на миналата година е отчетен спад от 4%. Само за юни тази година спадът е 10%.
Добре, че беше Световното първенство по футбол, иначе резултатите щяха да бъдат още по-зле, каза на пресконференция днес Владимир Иванов, председател на УС на Съюза на пивоварите в България (СПБ). Срещата беше организирана по повод професионалния празник на пивоварите в страната - Илинден.
За шестмесечието в пивоварната индустрия инвестициите надхвърлят 19 млн. лева. От началото на годината платените данъци на държавата са около 80 млн. лева.
По видове опаковки пазарът има ръст в продажбите в пластмасови бутилки и наливно пиво. Според статистиката на СПБ реализацията на бира в РЕТ бутилки е 1 281 451 хектолитра, в стъклени бутилки - 937 720 хектолитра; в кегове - 124 454 хектолитра, кенове - 88 253 хектолитра.
Съюзът на пивоварите отчита 4% спад за последната година. Не сме оптимисти, че скоро ни очаква светло бъдеще в индустрията, заявяват от там. Шефовете на някои от водещите пивоварни у нас предричат, че ситуацията ще продължи да се влошава. Спад от 10-15% до края на годината очаква Александър Грънчаров, ген. мениджър на "Карсберг България". Становището подкрепиха Драган Радивоевич, ген. мениджър на "Каменица", и Рууд ван ден Ейден, ген. мениджър на "Загорка".
Владимир Иванов отдели внимание на проучване на "Евробарометър" от 2009 г., в което са участвали над 1500 души. 52% от българите считат, че превенцията на злоупотребата с алкохол е лична отговорност, а 43% от запитаните смятат, че е отговорност на институциите. 5% - нямат мнение.Пряката работна заетост в пивоварните предприятия е над 3000 човека.