Пилотът на самолета на Ethiopian Airlines, който се разби в Средиземно море в понеделник (25 януари), не е следвал инструкциите на контролната кула, стана ясно от разследването на случая. Boeing-ът с 90 пасажери, избухна в пламъци и падна в Средиземно море минути след излитането си от летището в Бейрут. Пилотът, чието име не се споменава, има 20-годишна практика, обясняват от компанията.
От министерството на транспорта в Ливан допълват, че метеорологичните условия рано сутринта в понеделник не са били добри - над региона се е извила буря с гръмотевици и проливен дъжд, предава АР. Властите обясняват още, че пилотът на самолета първоначално е следвал инструкциите на наземния контрол, но след това рязко е сменил посоката на движение. „От кулата са поискали да коригира движението си, но той е направил бърз и странен завой и след това е изчезнал от радарите", обясни министърът на транспорта Гази Ариди.
Все още не е ясно каква е причината пилотът на самолета да извърши тези действия. Специалисти обясняват, че като повечето Boeing 737 на борда и на този самолет е имало собствен радар за времето, който пилотът може да използва, за да избегне гръм, а не само да следва инструкциите на кулата. Властите коментират още, че е практика контролната кула да напътства излитащите самолети от Бейрут при лоши метеорологични условия.
Има много причини пилотът на падналия самолет да не се подчини на кулата и само черната кутия на самолета ще покаже какво се е случило, допълни и Ариди.