От началото на годината по Оперативна програма „Административен капацитет” са договорени близо 24,7 млн. лв. и са изплатени над 41,1 млн. лв.
С това общо договореният бюджет от стартирането на програмата възлиза на повече от 291,5 млн. лв., или 82,5%, от които за реално извършени дейности по проекти на бенефициентите са предоставени близо 174,9 млн. лв., или 49,5% от всички средства по ОПАК.
Управляващият орган на ОПАК изготви нов доклад по сертификация към Европейската комисия с искане за възстановяване на средства в размер на близо 13 млн. лв. Одобрените разходи, извършени от бенефициентите по ОПАК след 1 януари 2007 г., към момента възлизат на 147 877 631 лв.
В същото време през юли беше изработена оценка на необходимостта от наддоговаряне на средства за максимално оползотворяване на бюджета на ОПАК до края на програмния период. Направена беше и оценка за нуждата от актуализация на годишните планове за управление на риска на ниво програма и ниво проекти.
Анализът на ОПАК показва, че основни проблеми при изпълнението на проектите, които оказват влияние върху цялостното изпълнение на програмата, са свързани със закъсненията при изпълнението на дейностите по проектите, както и налагането на финансови корекции вследствие на неспазване или неправилно прилагане на националното и европейското законодателство, предимно в областта на обществените поръчки.