До вторник заплатите за август ще бъдат изплатени на всички работници в "Кремиковци" АД. Това стана ясно от изказванията на Васил Яначков и Людмил Павлов, синдикални лидери съответно на КНСБ и
"Подкрепа" в комбината. По информация на БТА, днес те са се срещнали в сградата на Министерския съвет с икономическия съветник на премиера, зам.- министъра на икономиката Нина Радева и членове от
ръководството на Държавния резерв за военновременни запаси.
Икономическият съветник на премиера Станишев е обещал, че днес по сметките на "Кремиковци“ ще бъдат преведени средствата от продажбата на 3 000 тона продукция, която Държавният резерв изкупува по 480
евро на тон.
Нина Радева е информирала синдикалистите, че първият транш от един милион лева вече е постъпил в комбината. Както е известно, общите вземания на металурзите, които трябва да се покрият с продажби към
Държавния реерв възлизат на близо 11 млн. лв. Те обхващат заплатите само за август и септември. Въпросът за октомврийските заплати също остава открит, като в момента "Кремиковци" преработва скрап и
на тази дейност разчита да се осигурят средства за оперативната дейност и трудовите възнаграждания.
До 10 дни може да бъде утвърден кризисен план за БДЖ и Национална компания "Железопътна инфраструктура" заради евентуалното затваряне на "Кремиковци". Това съобщи Васил Рангелов, съветник на
министъра на транспорта Петър Мутафчиев по железопътните въпроси.
На проведено вчера заседание на ръководството на БДЖ и Национална компания „Железопътна инфраструктура" са набелязани мерки за съкращение на персонала и намаляване на разходите на двете компании,
съобщи Дарик радио.
Рангелов обясни, че са разгледани варианти, както за пълното затваряне на комбината, така и за спиране на определени прозиводства. И при най-лошия сценарий обаче превозите няма да спрат
напълно. В „Кремиковци" има метали за превози още поне три години.
Съкращенията на персонала ще засегнат най-вече линиите София-Лом и София-Карлово-Бургас. Може да бъдат засегнати и служителите на пристанищата в Лом и Бургас. „Кремиковци” дава около 25 процента от
приходите на БДЖ. При спиране на превозите обаче и жп инфраструктурата ще изгуби заради таксите.