Аман от безобразно строителство. По този начин министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Пленвнелиев коментира пред bTV вчерашното решение на Административния съд във Велико Търново проходът Хаинбоаз да бъде затворен, тъй като застрашава живота на преминаващите. В допълнение той запита кое е по-добре - да се затвори проходът, или да се вкарват по 20 хил. коли на ден в центъра на Габрово.
Третата лента на Хаинбоаз е напълно незаконна. Проходът е проектиран с две ленти, но тогава държавата е била малко по-богата и е решено да се направи още една трета лента. Фирмата изпълнител на проекта е "прословутата фирма на "Батко и Братко" - "Биндер", коментира още министърът, цитиран от БГНЕС.
По четири проекта по Оперативна програма "Транспорт" не са правени отчуждителни процедури и няма проекти. Това означава, че държавата може да загуби парите за тях. В същото време строежът на магистрала "Тракия" върви, магистрала "Марица" стартира в графика, а по отношение на "Струма" дори се върви предсрочно.
Държавата приватизира трите магистрали, но останалите проекти няма как да бъдат направени за период от 9 месеца при положение, че работата отнема три години, поясни министърът.
На въпрос защо проектите не са стартирали до сега, Плевнелиев отговори, че никой досега не е фокусирал върху издаване на разрешителни и т.н., тъй като всички проекти са се случвали с пари на данъкоплатците. Сега обаче се работи с европейски пари.