Стратегия за внедряване на техническите спецификации за оперативна съвместимост на българската с европейската железопътна система ще бъде изготвена в следващите девет месеца.
Договорът, който е на стойност 395 хиляди лева (без ДДС), беше сключен между Министерството транспорта, информационните технологии и съобщенията и консорциум "ШГВ" (обединение от фирмите "Шуслер план", "Гама Мениджмънт" АД и "Вектор Бул" ООД). Разходите по него ще бъдат финансирани по Оперативна програма "Транспорт".
Изпълнителят е избран след проведена тръжна процедура с предмет "Изготвяне на стратегия за внедряване на технически спецификации за оперативна съвместимост за конвенционалната железопътна система в Република България", информира пресцентърът на МИЕТ.
С изпълнението на договора се цели както изготвяне на стратегията, така и разработването на дългосрочен план за внедряване на техническите спецификации за оперативна съвместимост на трансевропейската конвенционална железопътна система в България в съответствие със законодателството на Европейския съюз.
Оперативната съвместимост на железопътната система в рамките на Общността е способността на дадена железопътна система да позволява безопасно и непрекъснато движение на влакове. Това зависи от всички регулаторни, технически и експлоатационни условия, които трябва да бъдат спазени, за да задоволят съществуващите изисквания. Тези условия се отнасят до проектирането, конструирането, въвеждането в експлоатация, разширяването, обновяването и поддръжката на частите от системата.
В обхвата на подписания договор, освен основния акцент - всички публикувани и действащи технически спецификации за оперативна съвместимост (ТСОС) на конвенционалната железопътна система, са включени и "трансверсалните" ТСОС - "Безопасност в железопътните тунели" и "Лица с намалена подвижност", които са приложими и за високоскоростни, и за конвенционални линии, информира МТИТС.