Подобрение на потребителските нагласи в Германия за февруар

26.01.2017 | 10:30
по статията работи: econ.bg
Индексът на института GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи в Германия за февруари, нарасна до 10,2 пункта от 9,9 пункта в началото на годината
Подобрение на потребителските нагласи в Германия за февруар
Снимка: БГНЕС

Потребителските нагласи в Германия за втория месец на настоящата година бележат поредно подобрение, отразявайки повишение на икономическите перспективи и на личните финанси.

Индексът на института GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи в Германия за февруари, нарасна до 10,2 пункта от 9,9 пункта в началото на годината при очаквания за по-скромно повишение до 10,0 пункта.

За трети пореден месец потребителският климат продължава своя умерен възходящ тренд, отбеляза базираният в Нюрнберг институт. Според него високата заетост, нарастващите доходи и ниските лихви оформят добри първоначални условия за потреблението в страната през 2017-а година.

Въпреки това институтът GfK отбеляза за наличието на някои потенциални рискови фактори, които могат да подкопаят потребителското доверие, визирайки най-вече несигурността относно бъдещите действия на новата американска администрация, предстоящите избори в ключови европейски държави, включително в Германия, повишаващата се инфлация и началото на преговорите за "Брекзит".

Отделните важни подиндекси на института, определящи настройката на потребителите в Германия през текущия месец (през януари), също бележат солидно подобрение.

През януари индексът на икономическите очаквания на немските потребители нарасна за четвърти пореден месец, достигайки 21,6 пункта (най-високо ниво от юни 2015-а година) спрямо 16,4 пункта през декември.

Индексът, оценяващ очакванията на германците за техните доходи, нарасна в началото на годината до 58,3 пункта от 55,6 пункта през декември, тъй като намира подкрепа от солидният тренд на заетостта, който предоставя на трудещите се значителна възможност за растеж на техните доходи в бъдеще. Въпреки това GfK отбеляза, че с оглед на неотдавнашното увеличение на инфлацията в Германия, има по-голяма опасност да пострадат реалните доходи.

В същото време индексът, измерващ желанието на германските потребители за бъдещи големи по размер покупки, нарасна рязко през настоящия месец до 57,6 пункта от 48,0 пункта през декември.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 11.12   361 г. – Император Фравий Клавдий Юлиан влиза в Константинопол, поемайки по този начин властта в цялата Римска империя. 1792 г. – Френската революция:...