Подписаха договора за строителен надзор на лот 2 на "Тракия"

28.05.2010 | 16:24
по статията работи: Петър Чернев
За изграждане на участъка ще трябва да бъдат отстранени 3600 кубика земна маса
Подписаха договора за строителен надзор на лот 2 на "Тракия"

Днес в сградата на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) беше подписан договорът за строителен надзор на лот 2 от магистрала "Тракия", който ще свързва Стара и Нова Загора. Под споразумението подписите си сложиха шефът на пътната агенция Божидар Йотов и Валентин Зарев - изпълнителен директор на "Пътинвестинженеринг" - фирмата, която спечели обществената поръчка за надзора.

Търсеше се не справедливост, търсеше се забавяне в процедурите (за избора на строителен надзор - бел.авт.) . Две от институциите категорично потвърдиха нашите решения. Знаете, че КЗК остави без уважение искането за налагане на временна мярка "спиране", a после реши жалбата по същество, а ВАС прекрати производството по жалбата.  Това коментира шефът на пътната агенция Божидар Йотов по повод подадената до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) жалба на друг участник в конкурса - Обединение "Национални транспортни оси",  с която се спираше изборът на строителен надзор на обекта. Йотов добави, че решението на случая е потвърждение на професионализма на работещите в пътната агенция.

От своя страна Валентин Зарев коментира, че фирмата, която той представлява, ще направи всичко възможно да изпълни заложения график. Той припомни, че дължината на участъка е около 32 километра, които трябва да бъдат завършени за 27 месеца. В този срок влизат 25 месеца строителство и 2 месеца оперативно време, в което трасето ще бъде подготвено в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията.

Шефът на "Пътинвестинженеринг" коментира още, че стремежът на фирмата ще бъде да работи заедно с държавата, а не да създава спънки. Той добави, че след като цялата магистрала бъде изградена, от София до морето ще се стига за около 4 часа, при спазване на ограниченията на скоростта.

Това е едно от нашите задължения. Ще трябва да се работи успоредно на няколко места - четири, пет и повече, което значи, че ще трябва да има натрупани както механизация, така и работна ръка на различни участъци, за да бъде спазен графикът. Това ще наложи да се работи както извън работно време, така и в предпразнични и празнични дни. Тоест ще бъде една много напрегната програма. За такъв срок магистрала не сме изграждали.  По този начин Валентин Зарев отговори на въпрос дали ще бъдат взети допълнителни мерки, за да не се стигне до инциденти, подобни на този на магистрала "Люлин".

За изграждане на участъка ще трябва да бъдат отстранени 3600 кубика земна маса, ще бъдат използвани над 450 хил. кубически метра асфалтови смеси, както и над 150 хил. тона циментова баластра. В договора е включен строежът на мостове и 14 надлеза, от които 8 земеделски и 1 железопътен стана ясно още днес.

Строителството на участъка ще бъде изпълнено от Обединение "Магистрала Трейс" за 137 млн. лева. Общата дължина на пътната отсечка е 31,8 км, като е предвидено да бъдат изградени по 2 ленти за движение във всяка посока. Първата копка на обекта беше направена на 3 май от премиера Бойко Борисов.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....