Най-често българинът купува онлайн книги и туристически услуги, към които се включва и резервацията на самолетни билети. Това коментира пред Дарик радио социологът Дивил Кулев, който е сред авторите на изследване за пазаруването онлайн. Дрехи и обувки също се пазаруват по този начин, но не чак толкова.
Увеличават се покупките онлайн. Има известни страхове, отчита социологът. Според него пазаруването онлайн зависи от различните нагласи и типа човек - дори чисто психологически.
Двата пола са еднакво склонни да пазаруват. Човекът - типичният потребител, пазаруващ онлайн, е малко над 30-годишен, с по-скоро високи доходи, живее в областен център или в София.
Според Кулев има тип хора, които държат, когато си купуват определен тип стока - дрехи и обувки най-вече, да ги пипнат, да видят как им стоят и едва тогава да си ги купят. Той коментира още:
За много хора пазаруването онлайн не им дава такава възможност и това е проблем за тях. Дори сред купувачите има страхове що се отнася до онлайн пазаруването, свързани със сигурност, с това да не бъдеш измамен, хората внимават, като пазаруват онлайн. При нас е много разпространено поръчването да се прави онлайн, а плащането да става, когато стоката бъде доставена.
Добрите световни сайтове, които доставят стоки и до България, към този момент все още не са особено много. Дрехи, поръчани от английски сайтове например, излизат доста по-евтини от тези, които се продават у нас, въпреки че са допълнително оскъпени поради сумата за доставката и други такси.
Отскоро у нас се развива и онлайн продажбата на компютърни и конзолни аксесоари. Ако решите например да си купите игра от български сайт за продажба, ще ви излезе между 20-30 лева по-евтино от колкото ако си я купите от някой магазин в мола, информира Dariknews.bg.