С приходите от тол-системата ще бъдат достроени автомагистралите и ще бъде изграден поне един тунел под Стара планина. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, цитиран от агенция "Фокус", след подписването на договора за проектиране, изграждане и въвеждане на тол-системата.
Стойността на договора е 150 млн. лева без ДДС, а заложеният срок за изпълнение е 19 месеца. Изпълнител е консорциумът "Капш трафик солюшънс" с водещ партньор австрийската Kapsch. Тол-системата ще обхваща превозните средства над 3.5 тона, които ще плащат на база изминатото разстояние, а за леките автомобили до 3.5 тона остава плащането с винетка - на база време.
"Недофинансирането на магистрала "Струма" ще се покрие отново със средства от бюджета по линия на тол-таксите. Имаме да доизграждаме и автомагистрала "Хемус", и пътищата Ботевград - Видин и Русе - Велико Търново, изброи днес регионалният министър и обеща: Ще изграждаме нови пътища, ще ги направим по-сигурни и безопасни." По думите му: "Планираме поне един, а след време - и няколко тунела под Стара планина, които проекти ще се реализират единствено и само по линия на приходите от тол-системата."
Държавна компания ще оперира тол-системата след изграждането и въвеждането й в експлоатация.
Председателят на управителния съвет на пътната агенция (АПИ) Дончо Атанасов коментира, че предстои тежка работа по обучението на служители и решаването на различни задачи, свързани с факта, че тол-системата се въвежда за пръв път и липсват кадри.
"С тези 6-7 хил. км пътища, които имаме да ремонтираме, се надяваме в рамките на 4-5 години България да има една съвременна и третокласна пътна мрежа", заяви Атанасов. Той добави, че не се планира промяна на цените на винетките за леките коли.