Порталът на e-правителството предлага 14 услуги

01.02.2010 | 16:47
по статията работи:
Само от електронни удостоверения за адрес икономиката може да спести близо 2 млн. лв. годишно
Порталът на e-правителството предлага 14 услуги
Прикачени документи

Използването на услуги на различни администрации от единния портал на електронното правителство https://www.egov.bg, показа днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщения Александър Цветков.

Хората трябва да могат да ползват административни услуги от настолния си компютър. Това ще може да става на едно място в Интернет. Там хората ще бъдат насочвани каква услуга търсят, от кого да я получат и да я заявят. Услугите трябва да се ползват максимално улеснено и при единен облик, за да се създаде постепенно нова култура при общуването с администрацията. Това са краткосрочните ни цели, каза министър Цветков.

Платформата на електронното управление става достъпна в тестов режим първоначално с 14 услуги на общински и централни администрации. (Пълния списък с предлаганите услуги ще откриете в прикачения файл след статията - бел.ред.) Целта е да има прозрачност и обратна връзка - всички да виждат промените и темповете, с които те се извършват, както и да дават предложения и коментари, посочи министър Цветков. Той демонстрира как може да се използват 2 е-услуги за около 5 минути.

Една от показаните услуги - справка за постоянен адрес, е била използвана на място в администрациите близо 180 хил. пъти през 2008 г. По груби изчисления ефектът от електронизиране на заявката и получаване на официален документ във всички общински администрации ще е значителен - близо 1.8 млн. лева. Наред с това, времето което ще отнеме предоставянето на услугата, ще бъде намалено от 2 часа на 5-10 мин.

До края на годината очакваме да интегрираме и популяризираме още около 100 е-услуги, а до втората половина на 2011 г. да внедрим още до 100 нови приоритетни услуги, заяви министърът.

Екипът на МТИТС през изминалите 4 месеца е направил анализ на извършеното от предишните администрации, които са били отговорни за въвеждане на електронно управление в България. До приключването на одита на извършените дейности, са замразени плащанията към изпълнителите. Независимо какво е похарчено, ще настояваме да бъде осигурено съответствие с техническите задания по поръчките, беше категоричен Александър Цветков.

Освен одита, МТИТС е създало Съвет по вписванията, който прие базисните методики и инструкции и започна да осъществява вписване на услугите. Установена е координация между изпълнителите на договорите и екипното звено на министерството. Подготвено и заявено е проектното финансиране за следващата година и половина.

През февруари ще бъде финализирана концепцията за развитие на електронното управление. Документът ще бъде подложен на обществено обсъждане.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...