С една пета са се увеличили поръчките на топла храна по офисите и за дома през последните две-три седмици. Това сочат първоначалните сметки на един от големите доставчици на ястия в столицата. Въпреки това обаче в компанията все още не са достигнати нивата на доставките отпреди кризата и половината капацитет на собствената им кухня остава неизползван, споделиха от фирмата.
При тях по обяд клиентите наблягат на горещите супи. Тази тенденция е най-ясно изразена от последните студени дни, когато много хора не смееха да излизат, а не искат да карат на банички или вафли. За доставката не се плаща, но за по-големите поръчки редовните клиенти ползват отстъпка.
"Винаги през зимата има ръст на продажбите. Той обаче се дължи предимно на хората, които през останалото време не биха си поръчали. Това са приходящи клиенти, които идват само при лошо време", сподели Ана Минева, пълномощник на управителя на голям интернет сайт, който от години работи с най-големите заведения в столицата, но няма собствено производство. При тях шкембето е фаворит на поръчките през зимата. На обяд има ясно изразен интерес и към италианската кухня – хората предпочитат пици и лазаня. По това време на деня сред най-търсените храни са и българските традиционни ястия – шопска салата, кавърма и скара. Вечерно време пък все по-често се поръчва суши, обяснява в днешния си брой вестник "Монитор".
Модното японско ястие има много фенове сред младите. Китайските ястия също си имат твърда клиентела и от години държат едно постоянно добро ниво на търсене. Според Минева клиенти са тези, които искат топла храна за семейството си дори ако нямат време да стоят край печката.