Потребителите се оплакват най-много от транспортни услуги

27.06.2014 | 20:35
по статията работи: Мария Добчева
Най-голям е делът на сигналите, отнасящи се до самолетно пътуване
Потребителите се оплакват най-много от транспортни услуги

Една трета от жалбите, подадени в Комисия за защита на потребителите (КЗП), се отнасят за транспортни услуги. От тях 90% са за пътуване със самолет. Другата една трета от оплакванията, постъпили в комисията, се отнасят до онлайн пазаруването.

За да бъдат намалени нарушенията и пътниците да бъдат добре информирани за правата си на европейските граждани при пътуване и пазаруване в Европейския съюз (ЕС), бе отворено Гише на пътника на летището в София. Кампанията на  Европейския потребителски център предвижда на обособения щанд пасажерите да получават информационни материали, отговори на запитвания за правата си, както и консултации по отменени или забавени полети и загубени багажи. На гишето също така  се приемат и жалби.

Най-често пътниците на авиолиниите се оплакват от това, че самолетните компании не оказват нужното им съдействие в случай на забавен или отменен полет. На тях не се осигурява полагащото им се безплатно настаняване в хотел. В много от случаите пътуващите нощуват на летищата. Те не са достатъчно добре информирани, че могат да бъдат настанени в хотел, а след това разходите им да бъдат възстановени от съответната авиокомпания. Не се и изплаща и дължимото обезщетение за причинените неудобства при отмяна на полет.

Голяма част от жалбите, подадени в КЗК са за изгубен багаж. Процедурата при подобен случай гласи, че пътниците трябва да подадат протокол за това на гише "Рекламация" в 7 дневен срок до авиокомпанията. Ако до 21 дни багажът не се предостави , пътникът може да претендира за обезщетение в размер на стойността на изгубените вещи. Проблем обаче съществува при установяване на това какви вещи са били в изгубения куфар и каква е била тяхната ценност. Затова често обезщетенито се изчислява за килограм изгубен багаж. Тарифата е средно по 20 долара за килограм.

Пасажерите често не са достатъчно добре информирани за правата си. Голяма част от пътуващите поставят в чекирания си багаж скъпи вещи като бижута и лаптопи. Специалисти съветват това да се избягва. Добре е пътниците да се въздържат и от това да слагат в куфарите си чупливи вещи, които могат да бъдат повредени. Пътувашите често не са нясно и с правилата. Те не са достатъчно запознати за това какво могат да носят в ръчния си багаж и какво не могат. Поради тази причина често те трябва да оставят на летището предмети като скъпи парфюми и други.

На самите летища има зони, където са поставени брошури, целящи информационното осигуряване на пътуващите. Тези зони обаче не предизвикват нужния интерес, коменитрат специалисти.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...