Изследване върху поведението на потребителите, осъществено от доставчикa на технологии и услуги за телекомуникационни оператори Ericsson и телевизионния канал CNN, разкри, че водещи бизнес фигури по
света все по-често влизат в Интернет, докато са в движение. Необходимостта от различни възможности за гледане, съобразени с постоянно променящия се начин на живот, водят до тенденцията топ мениджъри
да гледат все повече телевизионно съдържание през лаптопи, настолни компютри и мобилни устройства. Изследването, проведено сред онлайн аудиторията на CNN, показва също, че бизнес лидерите споделят
създадено от потребители видео съдържание повече от всякога.
56% от респондентите, разполагащи с мобилен Интернет, гледат онлайн съдържание в движение през мобилно устройство или безжична LAN връзка. Тази тенденция говори за нарастващия брой потребители с
високи доходи, които ползват Интернет извън дома или офиса.
Три четвърти (73%) от онлайн публиката на CNN в глобален мащаб споделя създадено от потребителите видео съдържание. Всъщност 66% от хората над 45 г. споделят потребителско видео съдържание,
разбивайки мита, че това е занимание, подходящо за младежите. Близо една трета (29%) от участниците в проучването записват видео клипове на мобилния си телефон. В синхрон с бързото разпространение на
гражданската журналистика, а вероятно и в отговор на увеличаващия се брой социални платформи, които позволяват видео обмен, 16% от респондентите споделят потребителско видео съдържание.
67% от изследваните казват, че през последните 3-4 години все по-често са гледали телевизия от компютър (настолен или лаптоп), а почти една четвърт (23%) споделят, че за същия период времето, през
което са гледали телевизия от мобилни устройства, се е увеличило. Като основни причини за гледането на телевизия от компютър са посочени необходимостта от гъвкавост и мобилност (71%) и желанието да
се види изпуснато съдържание (51%).
Корпоративните уебсайтове са най-честата онлайн дестинация за участниците в изследването, които гледат телевизионно съдържание онлайн. Медийните сайтове (60%) са предпочитан канал за гледане на
телевизия онлайн. Следващи по популярност са медийните секции в сайтовете за видео обмен като YouTube (13%).
Телевизионният приемник остава най-популярното устройство за гледане сред зрителите на CNN по света. 35% прекарват пред телевизионния екран повече от 10 часа седмично, докато времето на гледане на
телевизионно съдържание на компютъра е значително по-малко (9%), както и на мобилните устройства (5%), сочи изследването.