Потребителските нагласи в Германия бележат отстъпление през октомври

28.09.2016 | 12:00
по статията работи: econ.bg
Индексът на института GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи в Германия за октомври, се понижи до 10,0 пункта от 10,2 пункта през август при очаквания за стабилизация в неговото ниво от предходния месец
Потребителските нагласи в Германия бележат отстъпление през октомври
Снимка: под лиценза на creative commons

Потребителските нагласи в Германия за октомври бележат известно отстъпление, но все още остават в едно от най-високите нива от повече от десетилетие насам, което предполага, че частното потребление вероятно ще компенсира отслабващия износ и влошаващата се промишленост. 

Индексът на института GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи в Германия за октомври, се понижи до 10,0 пункта от 10,2 пункта през август при очаквания за стабилизация в неговото ниво от предходния месец. 

Според GfK слабото влошаване на потребителското доверие се дължи на преобладаващото чувство на несигурност, свързано със заплахите за възможни терористични заплахи в Германия и възможните негативни икономически последици от решението на британците през юни да гласуват за излизане от ЕС. 

Последиците от Brexit за Европа и по-специално за германската икономика са все още напълно неясни, отбеляза анализаторът на института Ролф Бюркъл. 

Въпреки това GfK потвърждава своята прогноза, че нарастването на реалните частни потребителски разходи с около 2% през настоящата година е постижимо и реалистично. С оглед на това потреблението остава важен стълб за икономическия растеж в Германия, допълни той. 

И трите важни подиндекса на института, определящи настройката на потребителите в Германия през текущия месец (през септември), бележат влошаване. 

През септември индексът на икономическите очаквания на немските потребители се понижи до 6,8 пункта от 8,6 пункта през август, влошавайки се за трети пореден месец. 

Изглежда, че решението на британците през юни да гласуват за Brexit вече започва да оказва негативно влияние, отбеляза немският институт. 

Германците са по-слабо позитивно настроени и относно техните доходи в рамките на следващите 12 месеца, като индексът, измерващ очакваните доходи, падна през септември с 5,7 пункта до 52,6 пункта, но все още става стабилно над важното ниво от 50 пункта. 

В същото време индексът, оценяващ желанието на германските потребители за бъдещи големи покупки, се понижи през настоящия месец с 4 пункта до 53,3 пункта. 

Днешното проучване на GfK сякаш потвърждава за наличието на слабост във водещата европейска икономика през лятото и началото на есента. Индустриалното производство се влоши през юли с най-солидно темпо от 23 месеца насам, докато износът през същия месец отбеляза най-дълбок спад от близо година, увеличавайки по този начин доказателствата, че немската промишленост продължава да губи своя възходяща импулс с оглед на намаляващото търсене (потребление) зад граница и по-специално в Азия. В същото време обаче бизнес доверието в Германия удари през септември 28-месечен връх след негово рязко влошаване през август на фона на опасенията свързани с Brexit. 

Изглежда, че потребителите чувстват, че икономиката на Германия ще се развива в известена степен по-умерено през следващите месеци, заключи Ролф Бюркъл от института GfK. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 11.12   361 г. – Император Фравий Клавдий Юлиан влиза в Константинопол, поемайки по този начин властта в цялата Римска империя. 1792 г. – Френската революция:...