Индексът на потребителското доверие в еврозоната нарасна през декември до -5,1 пункта от -6,2 пункта преди месец при средна прогноза за по-сдържано негово подобрение до -6,0 пункта, показват предварителни данни от редовно месечно проучване на Европейската комисия.
Това представлява най-солидното ниво на потребителско доверие в региона от април 2015 година, като в същото време се запазва тенденцията на подобрение, която е в сила от второто тримесечие на настоящата година.
Налице е последователно доказателство за подобрение на доверието в еврозоната през последните няколко месеца благодарение на повишаващата се заетост, намаляващата безработица и растежът на заплащането на труда, като в същото време PMI проучванията на агенция Markit показват цялостно повишение на бизнес активността в региона.
Окончателните данни на Европейската комисия за потребителското доверие в еврозоната през декември ще бъдат оповестени в началото на следващата година (6-и януари 2017-а), когато ще бъдат оповестени и данни за икономическото и бизнес доверието.