Потребителското доверие в Обединеното кралство се влоши съществено след предсрочните избори в страната, които доведоха до формирането на нестабилен парламент, показват резултати от съвместно проучване на агенция YouGov и на Центъра за икономически и бизнес изследвания (CEBR).
Общият индекс на потребителското доверие спадна през юни до 106,9 пункта от 109,1 пункта в края на май, достигайки второто най-ниско ниво от лятото на 2013-а година насам.
Двете агенции отбелязаха, че веднага след предсрочните избори, на които премиерът Тереза Мей загуби досегашното си парламентарно мнозинство, индексът дори се срина до 105,2 пункта, доближавайки дъното, което беше ударено за кратко след шокиращите резултати от референдума преди година, когато британците гласуваха за излизане от Европейския съюз. Влошаването на доверието се дължи на отслабване на финансите на домакинствата и на охлаждане на имотните цени.
В същото време обаче YouGov и CEBR посочват, че данните за последните 30 дни, измерващи текущата сигурност на пазара на труда и бизнес активността, както и очакванията за следващите 12 месеца, се оказват относително устойчиви.
Нашата предварителна оценка е, че икономическият растеж ще спадне рязко през следващите месеци и страната ще бъде спасена от рецесия единствено от силната международна търговия, посочи Дъглас Макулямс, който е заместник-председател на CEBR.