Германското потребителско доверие ще се увеличи значително през март тази година. С това то ще достигне най-високото си ниво от същия период на миналата година, смятат анализатори от Сдружението за изследване на потреблението (Gesellschaft für Konsumforschung - GFK). Ръстът е предвиден на фона на спада в безработицата и забавящата се инфлация в Германия. Тези фактори оказват положително влияние върху очакванията за нарастване на доходите, коментира агенция "Блумбърг".
GFK предвижда, че индексът на потребителското доверие ще се покачи от 5,9 през февруари на 6 пункта през следващия месец. Данните са получени от проучване сред 2000 души.
В момента безработицата в най-голямата европейска икономика е 6,7%. Това е най-ниското ѝ ниво от две десетилетия насам. Ниската безработица подпомага потребителското търсене и спомага за намаляване на негативните последици от европейската дългова криза, твърдят анализаторите.
Същевременно индексът на бизнес доверието (GRIFPBUS) в Германия е на най-високата си стойност от седем месеца насам. Покачване се отбелязва и в индекса за очакваните доходи, който нарасна до 41,3 пункта през февруари от 34,1 през януари 2012 г.
Прогнозите на Германската Централна банка са за забавяне на икономическия растеж в рамките на 0,6% през тази година. През 2013 г. обаче той ще се увеличи до 1,8%. Според институцията изгледите за подобряване на икономиката се подобряват, въпреки че рискът остава.