Потреблението на безалкохолни напитки отчита спад за първи път от 12 години насам

27.04.2009 | 18:22
по статията работи:
Въпреки това, от Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България очакват общата консумация да достигне нива над 1850 милиона литра или с около 2% ръст повече от предходната година
Потреблението на безалкохолни напитки отчита спад за първи път от 12 години насам

Снимка: Freefoto.com

За първи път в периода след 1997 г. в потреблението на безалкохолни напитки за първо тримесечие се отчита спад. За трите месеца на 2009 г. то е с 1% по-малко от предходната година. На пазара са реализирани напитки в размер на 308 млн. литра при 311 през предходната година, съобщават от Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България.

При бутилираните води продажбите са по-ниски с 2%. Потреблението на натурални минерални води е намаляло с 3%, на трапезните води с 5%. Единствено при водите, предлагани за системите топла/студена вода, има ръст от 5%.

При газираните напитки потреблението е повишено с 2%. В отделните подгрупи газирани напитки с най-висок ръст са напитките "лайт" - 19%, следвани от напитките в групите "портокалови" с 6%, "колови" - 3%, "тоник и битери" с 2%. Напитките в останалите групи са с отрицателен знак. Ръстът при газираните напитки се дължи на по-високите продажби на разфасовките предназначени за домашна консумация над 2,0 литра.

При негазираните напитки е отчетен спад с 4%. Продажбите на напитки от групата "тихи с ниско плодово съдържание" са намаляли със 7%. Ръст от 3% има при разтворимите напитки.

При натуралните сокове и нектари потреблението е по-ниско с 3% сравнено със същия период на предходната година. Реализирани са натурални сокове и нектари в размер на около 20 млн. литра, което е с близо 1 млн. литра по-малко.

Голяма част от компаниите пуснаха на пазара нови асортименти нектари с плодово съдържание между 25% и 80%. Расте разнообразието от опаковки и разфасовки, предназначени както за домашна консумация, така и за "студения пазар", допълват от Асоциацията.

В групите "студен чай" и "спортни & енергийни" напитки потреблението е увеличено съответно с 12% и 2%. Очакванията са, че консумацията на тези напитките ще се задържи с най-висок ръст и в края на годината ще бъде със 7-8% по-голяма от предходната.

Въпреки лекия спад в потреблението на безалкохолни напитки през първите три месеца очакванията за годината са общата консумация да достигне нива над 1850 милиона литра или с около 2% ръст повече от предходната година. Така потреблението на глава от населението може да достигне 244 литра или с 2 литра повече от 2008 г.

През тримесечието няма промяна в цените на безалкохолните напитки в отделните групи.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 18.11   1095 г. – Под ръководството на папа Урбан II във френския град Клермон започва Събор на католическата църква, на който е огласена Свещената война –...