"Тракия" е най-проверяваната автомагистрала. Това отчете министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев на кръгла маса на тема: "Възможности и ограничения пред гражданското наблюдение, примерът за АМ "Тракия", предаде Агенция "Фокус".
Вчера приключи проверка на ЕК с положителни резултати. Всеки месец има доклади на наздор, на ДНСК, на сторители, отчете министърът и допълни: Държавната администрация няма какво са крие, когато управлява средствата на обществото.
Сред най-важните послания в публикувания от Асоциация "Прозрачност без граници" доклад, обсъждан на днешната среща, бяха откроени препоръката за отпадане на клаузите за конфиденциалност при големите процедури, информира БТА. По този повод министърът отбеляза, че въпреки тях екипът на МРРБ е успял да осигури максимална информация и подкрепа в хода на проверките. Тези клаузи вече са отпаднали по отношение на магистрала "Марица".
Втората голяма препоръка на доклада е, че администрацията трябва да действа по-бързо при искане на достъп до информация.
Друга основна препоръка от асоциация "Прозрачност без граници" е да се промени критерият за избор на изпълнител на определена обществена поръчка. В момента важи правилото за "най-ниска цена". Това означава, че ако няма дъмпинг в цените или повече от 30 на сто разлика между най-ниската и най-високата цена, печели на по-евтината оферта.
От асоциацията, която е наблюдавала търговете за строителството на лотове 2, 3 и 4 от автомагистрала "Тракия", смятат, че това трябва да се промени. Петьо Славов от екипа, участвал в наблюдението, предлага да се въведе критерий за "икономически най-изгодна цена". Според него този критерий, макар и законосъобразен, не е най-подходящият за провеждането на подобен тип процедури, свързани с изграждането на ифраструктурни проекти, информира Dariknews.bg.
Като важна беше определена препоръката за съхраняване и работа със строителните книжа. По този повод Плевнелиев коментира, че администрацията е притеснително, че не може да събере строителните книжа за магистрала "Люлин". За сравнение - за "Тракия" има специална стая в АПИ и вече ще се знае къде се събират оригиналите на документите, кой и как може да оперира с тях.
Например за "Люлин" аз 6 месеца като министър се чудих кой какво и кога е решавал, разказа министърът. Той изказа надежда проектът "Белене" да последва магистралите "Тракия" и "Струма" като граждански контрол.