Представители на ЕК посетиха строителната площадка на метрото

09.06.2010 | 17:16
по статията работи:
Към месец юни физическото изпълнение на метрото е достигнало 35%, а финансовото - 30%
Представители на ЕК посетиха строителната площадка на метрото

Днес представители на Европейската комисия посетиха строителните обекти по проекта за разширение на метрото в София, финансиран по ОП "Транспорт", съобщават от МТИТС.

Експертите от дирекция "Регионална политика" на ЕК Жолт Тошеги и Йерон Ван Ол направиха оглед на метростанция 10-II ("Свети Наум"), тунела под бул. "Черни връх", и стартовата шахта за тунелопробивната машина в близост до Пътен възел "Надежда". Инж. Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен", запозна делегацията с методите на работа и дейностите извършени до момента.

Представителите на делегацията коментираха, че проектът за разширение на метрото в София е добър пример за това как трябва да се работи по европейски проекти. По време на проверката беше установено, че се спазват всички изисквания за строителството, а работите се изпълняват в срок. Те изразиха и удовлетворение, че могат да видят как докладваните параметри се превръщат в реално осъществени дейности.

Инж. Братоев съобщи, че към месец юни 2010 г. физическото изпълнение е достигнало 35%, а финансовото - 30%. Вторият метродиаметър е разделен на две части - от "Надежда" до бул. "Патриарх Евтимий" и от "Патриарх Евтимий" до "Черни връх". Първата част ще е с дължина 3,8 км, а вторият- 2,6 км. С реализацията на изключително важните участъци ще се осигури мощен, скоростен, извън-уличен, масов градски транспорт по едно от най-натоварените направления на столицата и ефективни интермодални връзки с главните транспортни възли на града, обясни още инж. Братоев.

На визитата присъстваха и ръководителят на проекта инж. Кирил Зайков, ръководителят на Обединение "Метро Трейс" Цветан Цонев и директорът на проекта от страна на "Доуш Иншаат Ве Тиджарет" АД Ертан Япъджъ.

Проектът е на стойност 247 хил. евро, като 185 млн. евро са от Европейския фонд за регионално развитие, чрез ОП "Транспорт", 28 млн. евро - от Националния фонд, 62 млн. евро - от Столична община и 49 млн. евро от бенефициента. След финализирането на втори метродиаметър и извършваното паралелно строителство от Столична община се предвижда, през 2012 г. метрото в София да има две линии с обща дължина около 31 км и да превозва дневно над 420 хил. пътника.

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 27.12   537 г. – В присъствието на император Юстиниан I тържествено е осветена новата църква Света София в Константинопол. 1703 г. – Подписан е Метуенския договор...