През есента ще стане ясно дали с пари от концесията на летище София ще се погасяват дълговете на БДЖ. Тогава се очаква решението на Европейската комисия, заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.
„Ако Брюксел не разреши такова прехвърляне, вероятно ще се отиде на вариант „държавен заем“, уточни Московски.
По думите му нотификацията за концесията за Летище София се очаква през септември или октомври.
„Никога не съм твърдял, че ще има 99-годишна концесия на летище София“, каза още министърът.
Според него при пояснения за по-гъвкавата уредба в закона – на въпрос колко би могла да бъде една концесия той е отговорил, че може да бъде и 99 години. Московски каза това в отговор на въпрос на Румен Гечев от БСП и подчерта, че при концесията всички активи остават собственост на държавата, а построеното и инвестирано от концесионера, също остава собственост на държавата след изтичането на концесията, информира Българско национално радио.
„Държавата ще концентрира усилията си в "БДЖ Пътнически превози“, защото "БДЖ Товарни превози" работи на либерализиран пазар и е самостоятелна структура, независимо, че е част от холдинга БДЖ. Амбицията е до края на тази година да се изчистят всички дългове на компанията, а до година и половина да се поднови подвижния състав“, посочи министърът.
Според него финансовият ефект от концесията на столичната аерогара ще е около 1,1 млрд. лв. Интерес към момента са проявили летищата Мюнхен, Франкфурт, Цюрих, Ванси, Лион, Дъблин, инвестиционният фонд зад “Хийтроу”.
„Катарците и китайците също заявиха интерес, от Турция“, каза Московски.